Verkko-opettajuuden tutkimista

Tarkoitukseni on ymmärtää verkko-opettajuutta entistä paremmin tänä(kin) talvena. Alan olla kokenut opettaja mutta aina olisi varaa syventää. Haasteita nousee myös nopeasti kehittyvistä uusista tekniikoista. Miten niitä seurata? Blogi saattaa auttaa juuri siinä. Oloni on hajanainen kuten kuva kertoo (olen siis ope joka ei voi opettaa ilman kuvia):

Palat eivät ole verkko-opettajan työssä näin selkeitä ja erillään. Mitä ne sitten ovat? Milloin saan kaksi palaa yhteen? Jääkö ne pysyvästi kiinni toisiinsa?

Muutama jäsennys on Verkko-opettaja sivulla – täällä keskustelu jatkuu. Tervetuloa mukaan kommentoimaan!

Yksi kommentti artikkeliin ”Verkko-opettajuuden tutkimista”

  1. Niin, milloin/miten palat saa yhteen? Yksi totuus verkosta on, että palat ovat aina jossain määrin erillään, fragmentteina, fragmentoituneina. Toinen juttu sitten on niiden yhdistyminen, konnektointi (connectivism;http://www.elearnspace.org/Articles/connectivism.htm). Sitä ehkä mielessään yhdistelee verkossa olevia ja sieltä löytyviä tietoja ja kokemuksia, ja sitten – jos tuon yhdistelyn kanssa menee verkkoon – tuottaa sinne taas uuden palan. Mutta sekin on taas uudelleenyhdistettävissä monenmonen verkkotoimijan mielissä?

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *